Как се прави дарителска кампания
17 май 2022г.
Даренията могат да се събират не само от фондации. Всеки човек може да направи кампания, чрез която да се получат средства и помощи. Дарители винаги има и могат да подкрепят кауза, която им е „на сърце“. За успешно набиране на средства има няколко съвета, които експертите от компания ни за онлайн кредити Cashio ще ви дадат. Ако ги спазвате, ще успеете в своето начинание.
Кампанията за дарения е нещо сериозно
Това е важно правило, за да успеете да осъществите каузата си.
Първо, трябва да сте напълно наясно с какво точно се захващате и с какво вашата кампания ще се различава от останалите. Само така ще можете да убедите и дарителите, че получателите заслужават и наистина имат нужда от подкрепа. В медийното пространство има редица кампании за дарения, за които чувате ежедневно. Затова трябва да грабнете потенциалните си съмишленици. Когато всичко ви е ясно, можете да преминете към втория етап на кампанията.
Какви са целите и желаните резултати, които искате да постигнете
Важно е да се отбележи, че това, което искате да направите за цялата кауза, може да е доста по-голямо от това, което ще се случи в конкретната кампания за дарения. Така е при дългосрочни и големи каузи. За тях може да се наложи няколко пъти да се набират средства.
Решете и уточнете каква минимална сума искате да съберете
По този начин има по-голяма възможност да реализирате успешно набирането на пари.
За да достигнете целта си, трябва да си поставите някакви граници на средствата, от които всъщност се нуждаете. Ако сте определили правилния минимум, имате голям шанс за реализиране и получаване на доверието на хората. Хората много често, когато започнат да събират средства и установят всъщност колко трудно е това, се отказват по средата на пътя или занижават своите очаквания. В края на кампанията даренията се оказват недостатъчни и каузата е само частично реализирана. Дарителите, които са дали по-големи суми, са неудовлетворени.
Акцията трябва да има краен срок
Това също е много важно за успешното набиране на дарения особено когато предвиждаме по-голяма сума или кампанията включва различни събития. Те могат да бъдат:
1. DMS номер
Целта му е да се даде бърз достъп до всеки, който желае да се включи в определена акция. Така ще може да прати съобщение или да се обади на определения номер и да подпомогне този, който желае, без да ходи до банка. Това е и гаранция, че средствата се ползват по предназначение.
2. Банкова сметка
Тя ще е специална и по нея ще се превеждат само дарения. Това е гаранция, че парите няма да се пренасочат другаде, а вие ще можете да се сдобиете с документ за даряване.
3. Организиране на благотворителен търг или концерт с цел реклама
Може да се направи по-голяма разпродажба на различни стоки, като трябва добре да е написано и обявено, че се прави в полза на някакво добро дело. Може да се случи и онлайн. Така хората ще могат да получат и спомен от това, че са помогнали на някого. Концертите също са много добър вариант, особено ако търсите реклама.
Ако няма срок, по-трудно ще може да се определи дали набирането на дарения е било успешно и ефективно. Ако в определен период забележите, че резултатите не са такива, каквито искате да бъдат, може би ще трябва да направите нещо допълнително, за да спечелите доверието и интереса на дарителите. Добре е, преди да стартирате акцията, да си осигурите поне един по-голям и известен дарител и да го споделяте. Така хората по-лесно биха се включили в дадена кауза.
Но най-важно си остава да вярвате в това, което правите и да намерите точните хора, които да ви подкрепят в начинанието. Трябва да планирате всичко много добре. Важно е да не спирате и да не се отказвате, когато се появят трудности. Отдъхнете за момент и помислете какво още да направите за набиране на дарения и да продължите напред с добрите дела, съветваме от cashio.bg.